Lærerveiledning - Sprettende ball
Skrevet av: Stein Olav Romslo
Kurs: Processing
Tema: Tekstbasert, Animasjon
Fag: Matematikk, Naturfag, Programmering, Kunst og håndverk
Klassetrinn: 8.-10. klasse, Videregående skole
Om oppgaven
I denne oppgaven skal elevene bruke ulike teknikker i Processing. Først skal de tegne en ball (en sirkel), så få den til å bevege seg slik at det ser ut som den spretter på skjermen.
Oppgaven passer til:
Fag: Kunst og håndtverk, matematikk, naturfag, programmering.
Anbefalte trinn: 8. trinn til VG3.
Tema: Sirkler, koordinatsystem, variabler.
Tidsbruk: Dobbelttime.
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Klikk her for å se oppgaveteksten.
Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.
Variasjoner
Eksterne ressurser
Lisens: CC BY-SA 4.0
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!