Lærerveiledning - Fargespill

Skrevet av: Øistein Søvik

Kurs: Python
Tema: Tekstbasert, Spill
Fag: Programmering
Klassetrinn: 8.-10. klasse
Til oppgaveLast ned PDF

Om oppgaven

I denne oppgaven skal vi lage et fargespill. Konkret så lager vi et grafisk brukersnitt og gir brukeren ulike ord med farger. Målet er da å skrive inn fargen på ordet, og ikke selve ordet. Det som gjør det vanskelig er at ordene er navn på farger.

checkOppgaven passer til:

Fag: Programmering

Anbefalte trinn: 8.-10 trinn

Tema: Grafisk brukergrensesnitt, Spill, Tilfeldig

Tidsbruk: Enkelttime

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Eksterne ressurser

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?

Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!