Lærerveiledning - PGZ - Løpende strekmann
Skrevet av: Øistein Søvik
Kurs: Python
Tema: Tekstbasert, Spill, Animasjon
Fag: Programmering
Klassetrinn: 5.-7. klasse, 8.-10. klasse, Videregående skole
Om oppgaven
I denne oppgaven skal elevene bruke Pygame Zero til å lage et spill der de styrer en strekmann som hopper over hindringer.
Oppgaven passer til:
Fag: Programmering
Anbefalte trinn: 7.- VGS
Tema: Pygame Zero, if-setninger, løkker
Tidsbruk: Dobbeltime eller mer
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.
Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.
Variasjoner
Eksterne ressurser
Lisens: CC BY-SA 4.0
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!