Lærerveiledning - Skilpaddeskolen

Skrevet av: Øistein Søvik

Kurs: Python
Tema: Tekstbasert
Fag: Programmering, Kunst og håndverk
Klassetrinn: 8.-10. klasse
Til oppgaveLast ned PDF

Om oppgaven

I denne oppgaven introduseres begrepet funksjoner, og vi ser hvordan vi kan bruke disse til å forenkle oppgavene vi har sett på tidligere. Konkret så ser vi på hvordan geometriske figurer enklere kan konstrues.

checkOppgaven passer til:

Fag: Programmering

Anbefalte trinn: 8.-10. trinn

Tema: Løkker, funksjoner, skilpadder

Tidsbruk: Dobbelttime

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Eksterne ressurser

Lisens: Code Club World Limited Terms of Service

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?

Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!