Lærerveiledning - Orienteringsløpet
Skrevet av: Thomas Kjeldahl Nilsson og Stein Olav Romslo
Om oppgaven
I denne oppgaven skal elevene remikse et halvveis fungerende spill og fullføre koden selv. Oppgaven er ment å la elevene prøve selv og finne kreative løsninger på et lite rigid problem.
Du finner en ferdig utgave med en del ulike løsningsforslag her: https://scratch.mit.edu/projects/261153085.
Oppgaven passer til:
Fag: Matematikk, programmering
Anbefalte trinn: 3.-10. trinn
Tema: Koordinatsystem, kreativitet.
Tidsbruk: Dobbelttime eller mer.
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Klikk her for å se oppgaveteksten.
Oppfordre gjerne først til å prøve den meste åpenbare løsningen de kommer på. Gi dem "easy wins".
Merk: Hvis dette er brukt som en del av et undervisningsopplegg kan det være en fin intro å snakke om koordinatsystem og forflytning, hvis barna ikke har hatt om det på skolen eller ikke helt har “tatt den” enda. Huskeliste å gi dem:
Variasjoner
Eksterne ressurser
Lisens: CC BY-SA 4.0
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!