Lærerveiledning - Snurrige figurer

Skrevet av: Stein Olav Romslo

Kurs: Scratch
Til oppgaveLast ned PDF

Om oppgaven

I denne oppgaven skal elevene lage funksjoner som flytter og roterer ulike figurer på skjermen. Vi starter med å lage sirkler av trekanter, og fortsetter med andre former og figurer.

checkOppgaven passer til:

Fag: Matematikk

Trinn: 3-7. trinn

Tema: Rotasjon

Tidsbruk: Enkelttime

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Det er mange ulike måter en kan vurdere et programmeringsprosjekt, og her må en selv vurdere hva som er den beste måten ut ifra hvilket fag man jobber i, hvilken aldergruppe og hvilet nivå elevene er på, hva man ønsker å teste og hvor mye tid man har til rådighet til å jobbe med prosjektet. I vårt lærerdokument har vi blant annet beskrevet ulike måter dette kan gjøres på, i tillegg til en del andre nyttige tips til hvordan man underviser i programmering.

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.

Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.

Variasjoner

Eksterne ressurser

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?

Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!