Lærerveiledning - JS: Partikkel-animasjon

Skrevet av: Lars Klingenberg

Kurs: Web
Tema: Tekstbasert, Nettside, Animasjon
Fag: Matematikk, Programmering
Klassetrinn: 5.-7. klasse, 8.-10. klasse, Videregående skole
Til oppgaveLast ned PDF

Om oppgaven

I denne oppgaven skal vi bruke JavaScript til å få figurer vi å bevege seg. Vi skal altså lære å animere ved hjelp av JavaScript og noe som heter Canvas. Under ser du animasjonen vi kommer til å lage.

Denne oppgaven er den første i en liten serie av andre partikkel-oppgaver, derfor er det viktig å forstå det som skjer i denne oppgaven.

checkOppgaven passer til:

Fag: Matematikk, Programmering, Informasjonsteknologi 2

Anbefalte trinn: 7. trinn - VG3

Tema: JavaScript, HTML, CSS, web, objektorientering, variabler, canvas, funksjoner

Tidsbruk: Dobbeltime eller mer.

Kompetansemål

Forslag til læringsmål

Forslag til vurderingskriterier

Forutsetninger og utstyr

Fremgangsmåte

Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.

Generelt

Variasjoner

Lisens: CC BY-SA 4.0

Forbedre denne siden

Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?

Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!