Lærerveiledning - PXT: Spå fremtiden med bilder
Skrevet av: Stein Olav Romslo
Kurs: Microbit
Tema: Elektronikk, Blokkbasert, Spill
Fag: Kunst og håndverk, Matematikk, Programmering
Klassetrinn: 5.-7. klasse, 8.-10. klasse, Videregående skole
Om oppgaven
I denne oppgaven skal elevene lage en liste med bilder, og så bruke kode til å velge et tilfeldig bilde som vises på skjermen.
Oppgaven passer til:
Fag: Kunst og håndverk, matematikk, programmering, IT.
Anbefalte trinn: 5. trinn - VG3
Tema: Tilfeldighet, bilder.
Tidsbruk: Dobbelttime
Kompetansemål
Forslag til læringsmål
Forslag til vurderingskriterier
Forutsetninger og utstyr
Fremgangsmåte
Her kommer tips, erfaring og utfordringer til de ulike stegene i den faktiske oppgaven. Klikk her for å se oppgaveteksten.
Vi har dessverre ikke noen tips, erfaringer eller utfordringer tilknyttet denne oppgaven enda.
Variasjoner
Eksterne ressurser
Lisens: CC BY-SA 4.0
Forbedre denne siden
Funnet en feil? Kunne noe vært bedre?
Hvis ja, vennligst gi oss tilbakemelding ved å lage en sak på Github eller fiks feilen selv om du kan. Vi er takknemlige for enhver tilbakemelding!